• » Witamy na naszym blogu bio-market.pl
  • » Chia a Siemie lniane.

Chia a Siemie lniane.

CHIA CZY SIEMIE LNIANE ? To ostatnio bardzo częste pytanie pojawiające się u nas w Zielarni. Spieszymy więc z pomocą:)

Zacznę od nasion chia inaczej szałwia hiszpańska pochodzą z Meksyku. Już w odległych czasach podawano ją wojownikom by mieli dobrą kondycję. Nic dziwnego, bo zawierają więcej kwasów omega-3 niż łosoś, który jest uważany powszechnie za jedno z najlepszych ich źródeł. Kwasy te wpływają na system odpornościowy, układ krążenia, rozwój mózgu oraz rozwój fizyczny dzieci.

Oprócz omega -3 nasiona chia są bardzo dobrym źródłem błonnika, który pomaga w prawidłowym trawieniu, oczyszcza organizm z toksyn, obniża poziom szkodliwego cholesterolu i trójglicerydów. Ale błonnik jest bezcenny dla zdrowia również dlatego, że zapobiega otyłości ‒ wywołuje uczucie pełności, rozpychając ściany żołądka. I to dzięki niemu mniej jemy.Idealny dla osób odchudzających się! 

Nasiona chia cieszą się popularnością  szczególnie wśród kobiet ze względu na zawarte w nich  fitoestrogeny ważne dla zdrowia kobiet, zwłaszcza w okresie menopauzy. Świetnie regulują gospodarkę hormonalną. Ponadto chronią przed osteoporozą, zmniejszają poziom szkodliwego cholesterolu we krwi i zapobiegają chorobom serca. Przyczyniają się również do zmniejszania ryzyka zachorowania na raka piersi i prostaty. Ponadto chia zawiera więcej wapnia i żelaza, a także odznacza się niższą kalorycznością niż nasiona lnu.

Siemię lniane natomiast zawiera aż o 20 proc. więcej kwasów omega-3 niż nasiona chia natomiast aż o połowę mniej błonnika. Jeśli chodzi o zawartość fitoestrogenów siemie lniane wygrywa!  Regularne spożywanie siemienia lnianego zwalcza wolne rodniki i ma działanie antynowotworowe. Siemię lniane ma zaskakująco wszechstronne działanie na nasz organizm. Obniża cholesterol i poziom cukru we krwi, wpływa na prawidłową pracę nerek, zapobiega depresji, poprawia wygląd skóry. 

Minusem chia jest  jej cena natomiast minusem siemienia lnianego jest to że trzeba go zmielić żeby w pełni wykorzystać jego walory zdrowotne. 

Podsumowując, trudno jest jednoznacznie określić co jest lepsze: siemię lniane czy nasiona chia. Obydwa produkty niosą ze sobą szereg korzystnych właściwości wynikających z ich spożywania. Niezależnie od tego, co wybierzemy będzie to zdrowa i dobra decyzja. 

Wybór należy do Ciebie:) 

Autor: Lucyna

Tagi:
  • bogactwo witamin
  • błonnik
  • nasiona chia
  • omega-3
  • siemie lniane